Tuesday, January 26, 2010

TOKOH DATANG DAN PERGI

Sejak saya jatuh sakit pada hari raya puasa ke enam 2006(Nov), ramai orang dekat dengan saya dah pergi menemui Penciptanya, bermula dengan Bapa Mertua Hj.Ibrahim, kawan baik saya Pen.Pegawai PPD Bachok, En.Jalaluddin dan dan beberapa lagi saudara mara dan kawan-kawan. Dan yang paling meninggalkan kesan ialah pemergian Abe Latif yang mengalami kanser usus, ia dibedah hampir sama dengan saya di wad 2 Intan HUSM. Selepas dibedah, dia yang tinggal di Penambang sanggup datang ke rumah saya untuk menziarahi saya, dia meninggal pada tahun 2008. Tabahkan hati Kak Lah.

Artis pula, bermula dengan pelawak wanita dan yang paling berkesan sehingga saya menangis teresak-esak bila Us.Asri Rabbani meninggal, esoknya ada temuramah di TV) bersama ahli kumpulan Rabbani.

Tokoh politik pula yang terakhir ialah Tun Ghazali, seorang pejuang bangsa. Moga roh mereka semua di tempatkan bersama orang-orang soleh.

No comments: