Monday, December 28, 2009

ZIARAH PEGAWAI PPD BACHOK

27.12.09 (Ahad)

Bismillahirrahmnirrahim. Assalmualikum .

Pagi ni aku rasa agak sihat walaupun semalam aku tak tidur langsung. Selepas solat Subuh aku tidur balik kerana siaran TV9 untuk rancangan Halaqah tergendala. Frust juga kerana aku ada menghantar email bertanyakan soalan berkaitan akidah kepada Ustaz Roslan.

Jam 9 pagi aku ke SMK Bachok untuk menguruskan pertukaran ankku ke SMK Bachok untuk masuk ke tingkatan 4 di sana. Dulu dia di SMK Badak, tapi sukar berurusan kerana seorang lagi anakku berada di SMK Bachok, jika ada mesyuarat isteriku kena hadir kedua-dua sekolah, aku tak larat nak pergi kerana sakitku ini. Gembira ke SMK Bachok kerana dapat berjumpa teman lama kerana dulu aku mengajar di SMK Bachok selama 4 tahun.

Kemudian aku ke pejabat pos bagi mengepos surat SUTENT ASSISTANCE PROGRAM iaitu surat bantuan ubat dari yayasan tersebut jika tuntutan ku dari kerajaan lamat dibayar, maka yayasan itu akan beri dulu ubat percuma untuk dua bulan.

Jam 12.45 , pertama kali aku terima tamu dari Pejabat Pendidikan Daerah Bachok iaitu Puan Saimah, Kaunselor PPD Bachok. Beliau sebenarnya kawan lama saya di SMK Kandis sebelum dia dipindahkan ke PPD Bachok. Sebenarnya rumahku di tepi jalan besar dan tempat laluan pegawai PPD tetapi inilah pertama kali mereka melawatku, ini sesuai dengan janji semasa perjumpaan JPN Kelantan dengan guru-guru sakit di seluruh Kelantan di Sutera Inn untuk memberi sokongan moral dan lain-lain bantuan yang difikirkan sesuai. Terima kasih Cikgu Saimah.

Pada sebelah malamnya, aku dapat ke surau dan mendengar ceramah agama dari Ustaz Mad, penceramah Tabung Haji..

Aku berdoa supaya kesihatan seperti hari ini terus bertambah baik kerana sekolah dah tak lama lagi akan dibuka.

Ya Allah, sembuhkanlah penyakitku agar dapat kusambung perjuangan yang belum selesai!!!!!!!!!!!!!!!

4.45 pagi 28.12.2009

No comments: