Tuesday, December 8, 2009

BERJUMPA PAKAR BEDAH DI HOSPITAL RAJA PEREMPUAN ZAINAB 11, KOTA BHARU

7.12.2009

Hari ini saya dengan ditemani isteri sebagai pemandu pergi ke HRPZII, Kota Bharu. Saya terpaksa menjadi co-pilot kerana isteri saya kurang mahir masuk bandar. Nama saya dipanggil dan berjumpa dengan Timbalan Ketua Jabatan Pembedahan, MS. Ainani dan Pakar Bedah Am, Mr.Othman. Saya memberitahunya bahawa Pakar Runding Kanser HUSM, Prof.Madya Dr.Biswal mahu menukar ubat dari Imatinib ke Sunatinib. Mereka memberitahu ubat itu tiada dalam senarai kementerian Kesihatan kerana ubat itu masih dalam percubaan. Saya memberitahu mereka kosnya RM17140.00 sebulan.

Selepas mendapat ubat Imatinib, saya ke HUSM bagi mendapat surat untuk membeli ubat Sunatinib. Terpaksalah saya keluarkan duitu saya dulu, kemudian membuat tuntutan dengan Kementerian Pelajaran, masalahnya, duit tuntutan lambat dibayar yang menyebabkan duit saya nanti tidak cukup. Namun saya harap Suttent Assistance Program akan membantu saya bagi mendapat ubat secara percuma sebelum tuntutan berjaya, itu janji mereka.

Moga Allah s.w.t memudahkan urusan saya, Amin..............................

No comments: