Tuesday, December 15, 2009

HUKUM UBAT DARI GELATIN LEMBU TIDAK HALAL

Jam sudah menunjukkan pukul 4.20 pagi, mataku belum mengantuk walaupun siang tadi saya tidak tidur, cuma terbaring di tilam. Petangnya mengawasi anak-anak, isteri dan Mek membersih kawasan rumah. Petang tadi saya telefon Us,Mokhtar, sahabat lamaku semasa mengajar di SMK Menggatal, Sabah dan terus bersahabat dengannya. Saya tanya hukum makan ubat kapsul dari gelatin lembu yang tak disembelih. Dia berikan no.tel Tok Guru Hj.Husin Lubuk Tapah,Pasir Mas. Insya Allah esok saya akan telefon.

Saya juga telefon sahabat saya Cikgu Meli bertanyakan hal yang sama, dia akan bertanyakan gurunya.

Susah juga nak buat keputusan untuk membeli atau tidak ubat tersebut. Kalau haram tak payah bellilah. Harganya pun mahal, RM 17140.00 sebulan. Ubat ini berasal dari Italy.

Petang tadi juga saya sms ke Norizan Kerani, minta dia kemaskan fail saya kerana saya akan adu JPN Kelantan jika mereka tak bayar tuntutan saya yang dah menjangkau 2 tahun. Pegawai JPN kalau datang sekolah nak cari salah cikgu saja, ni jumpalah siapa yang buat kerja, siapa yang tak buat kerja. Jika bulan Disember ni tuntutan saya masih tak dapat, saya akan adu ke Biro Pengaduan Awam. Nampak dia orang ni nak main ye! Bila telefon menyamar macam-macam nama. Tak pa, kita lihatlah langit tinggi ke rendah nanti........

Mengantuklah! Saya cuba nak tidur ni tapi dah jam 4.30 pagi. Seluruh badan rasa sakit walaupun dah ambil sirap morfin, cuma tak ambil ubat tidur.

No comments: