Sunday, December 27, 2009

HARI YANG RIANG

26.12.09 (Sabtu)

Aku terlewat bangun kerana semalam tak dapat tidur lelap, 4.30 baru tidur tetapi masih sempat solat subuh sebab dikejutkan isteri tersayang. Aku menonton Tanyalah Ustaz dan tajuknya memang menarik mengenai AKIDAH. Aku juga hantar email tapi tak dibaca, esok nak tengok lagi mana tahu Ustaz Roslan akan menjawabnya.

Selepas cuci lukaku di Klinik Bachok, aku, isteri dan 2 anak lelakiku pergi ke Pasar Tani di Pantai Irama. Aku Cuma duduk di tempat penjual ubat yang menggunakan ular sebagai daya tarikannya tapi aku belilah juga minyak panas (urut) yang dijualnya. Nak jalan tak larat. Kemuadian kami ke Jelawat beli kelengkapan anak sekolah. Dah nak habis cuti dah.

Petang aku cadang nak masuk kereta dalam garaj, tetapi aku bersemangat dan ajak 2 anakku naik kereta Gen2 automatik ke Pantai Irama tetapi Cuma pusing saja dan pulang. Nak hibur hati sendiri dan anak-anak. Isteri kat rumahlah.

Malam aku SMS blog ke pegawai PPD supaya dia baca dan faham bagaimana deritanya aku menanggung penyakit kanser ini.

Dah sebulan lebih anggota paha dan betis terasa lenguh seperti lepas berlari marathon. Ikut hati mahu……….kaki ni. Astaghfirullah. Aku minum sirap morfin dan kuranglah sikit lenguh yang ekstrim tu.

Bilalah agaknya tuntutanku dengan Jabatan Pelajaran Kelantan berjumlah RM34100.00 nak dibayar, boleh buat modal beli ubat bulan berikutnya. Wahai pegawai di JPN, harga ubat saya sekarang RM 17650.00 sebulan, dah bayar dengan Kian Farmasi untuk bulan ini. Bulan berikut entahlah, tetapi rezeki di “tangan” Allah s.w.t.

APAKAH AGAKNYA BENCANA 26 DISEMBER INI, DI NEGARA KITA 10 MATI AKIBAT KEMALANGAN BAS EKSPRESS


Ya Allah berikanlah ku kuatan iman agar dapat menerima qadaMu dengan redha dan sabar. Amin..................

No comments: