Wednesday, December 30, 2009

HARI YANG SIBUK


Rabu – 30 Disember 2009

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.
Sedar tak sedar dah 3 tahun saya sakit dan dah 2 tahun tak kerja. Nasib baik kerja kerajaan, kalau kerja swasta entahlah. Mengikut pekeliling, pesakit kanser dapat cuti 2 tahun.

Kelmarin dulu saya cukup gembira kerana inilah kali pertama wakil dari Pejabat Pelajaran Daerah Bachok menziarahi saya. Terima kasih kepada pegawai berkenaan (pernah bertugas bersama saya di SMK Kandis) kerana telah menepati janji semasa Program Sharing and Caring oleh Jabatan Pelajaran Kelantan di Sutera Inn awal tahun ini. Saya faham, semua orang sibuk dengan tugas masing-masing dan tak sempat menziarahi saya, itu saya tak kisah Cuma tolonglah saya dalam urusan pentadbiran mengenai sakit saya.

Kelmarin saya begitu sibuk, paginya ke SMK Bachok bagi menguruskan kemasukan anak sulung saya ke sana, kemudian ke SMK Badak bagi mengambil surat keluar dan seterusnya ke PPD Bachok bagi menghantar borang perpindahan. Ramailah jumpa kawan-kawan guru dan pegawai PPD yang kebanyakannya saya kenal kerana saya dulu Guru Kanan Teknik dan Vokasional dan selalu bermesyuarat di PPD Bachok. Di PPD saya membeli susu kambing dari Cikgu Saimah. Harganya RM 35.00.

Saya juga terima panggilan dari Suttance Assistance Program meminta saya menghantar salinan resit beli ubat dan kotak kosong ubat kepada mereka kerana mereka berjanji akan beri saya ubat percuma sementara saya mendapat tuntutan dari kerajaan.

Petangnya saya terima panggilan dari Kian Farmasi menyatakan ubat yang saya beli dan sampai, jadi hari ni saya nak pergi ambil ubat di samping nak ke MAIK kerana isteri nak bayar zakat.

Pada sebelah malam, sekali lagi saya menjemput ustaz anak murid Dato’Haron Din bagi mendoakan saya agar penyakit saya cepat sembuh dan dapat beribadat kepada Allah dengan sempurna dan dapat menyambung semula tugas sebagai seorang guru bagi melahirkan modal insan yang cemerlang untuk agama, bangsa dan negara. Insya Allah.

No comments: