Saturday, August 1, 2009

Jumpa Pakar Runding Kanser


Gambar di depan rumahku setelah 3 minggu keluar dari wad. Saya sudah boleh keluar rumah dan berjalan dekat-dekat sahaja. saya juga sudah dapat pergi solat Jumaat dan menziarahi kubur. Semoga Allah s.w.t terus memberi kesihatan kepada saya agar saya diberi kekuatan untuk beribadat kepadaNya dan mencari rezeki yang halal sebagai pendidik. amin.
30.07.2009(Khamis)




Pagi itu aku begitu suspens, apakah yang menyebabkan sakit di tulang rusuk sebelah kiriku. Dr. pakar bedah dah periksa tetapi dia tak dapat mengesahkan lagi sebelum diX-Ray, aku enggan x-ray dan suruh dia tengok x-ray aku dalam wad 2 minggu lepas. X-ray ku telah terlalu tebal hingga berat nak membawanya.

Aku ke HUSM bersama mak yang sudah tua menaiki teksi, keretaku ada tetapi tak larat nak pandu dan parking pula susah. Nasibku baik kerana attendan yang aku call kelmarin dah urus folder aku.

Namaku dipanggil dan berjumpa dengan Prof.Madya Biswal Mohan, Pakar Runding Kanser dari India. Aku hentam Broken English dengannya kerana dia tidak boleh cakap Melayu tetapi katanya o.k. asalkan dapat berkomunikasi.

Dr.Biswal mahukan aku buat bone scan dan Pet-Scan sekali lagi. Bone Scan bulan 11 tetapi pet scan tak tahu bila kerana ia hanya ada di Hospital Pulau Pinang dan Kuala Lumpur. Tahun lepas dabuat pet-scan di Penang.

Dr.Biswal bagi ubat tahan sakit yang ditampal di dada dan kalsium di samping pelbagai vitamin. Dia call Prof.Madya Dr.Hasanah, pakar psikologi kanser untuk berjumpa denganku tetapi Dr. Hasanah sibuk dan akan berjumpa denganku selasa depan.

Malamnya aku dapat tidur dengan nyenyak, Mek(ibu) dan ayah tidur di rumahnya kerana melihat keadaanku yang semakin si

Ya Allah! Engkau Maha Penyembuh, sembuhkanlah aku agar aku dapat beribadat kepadaMu dengan lebih sempurna dan dapat mencari rezeki untuk keluargaku" Amin.

No comments: