Wednesday, August 5, 2009

TEMUJANJI DENGAN PAKAR KAUNSELING KANSER

4 Ogos 2009

Temujanji dengan Prof.Madya Dr.Hasanah Che Ismail, Pakar Kaunseling Kanser jam 11 tetapi aku datang awal kerana nak fotostat Doa Penawar Kanser untuk diberi kepada Dr.Hasanah kerana dulu dia pernah hadiah buku agama kepada ku. Malangnya kedai fotostat tak sempat siapkan sebelum jam 11, jadi aku akan bagi lain kali.

Jam 11 pagi, ku jumpa Dr.Hasanah di Onkologi Klinik. Dia kata aku nampak ceria. aku ceritakan aku guna biodisc dan dia berminat untuk mendapatkannya. Petang nanti isteriku dan dealernya akan jumpa Dr.Hasanah.
Gambar biodisk dan kegunaanya saya akan papar kemudian kerana internet saya guna dial-up,bukan broadband, jadi lambatlah, kena masuk jam dinihari.

Aku tunjukkan bengkak di dadaku dan dia maklumkan ubat tradisional iaitu pokok semalu gajah dan beras.(diberi Ira)

Selepas jumpa doktor, fikiranku tenang walaupun bengkak masih sakit. aku rasa bersemangat untuk melawan penyakit dan sanggup terima apajua takdir yang diberikan Allah.

Malamnya aku tidur nyenyak sekali sehingga dekat subuh baru sedar. Aku makan ubat aprozalam seperti yang disyorkan doktor.

MALAM NISFU SYAABAN

Pada malam Nisfu syaaban(15 syaaban) malam inilah, digalakkan membaca surah Yasin 3 kali selepas solat Maghrib,sama ada individu atau berjamaah.

1. Bacaan Yasin pertama , niatkan memohon dipanjangkan
umur untuk mentaati perintah Allah dan menjauhi
larangannya. Kemudian berdoa. (rujuk kitab kelebihan
amalan bulan Syaaban)

2. Bacaan Yasin kedua, niatkan memohon keluasan rezeki
yang halal serta diberkati. Kemudian berdoa.

3. Bacaan ketiga, niatkan memohon ditetapkan iman yang
sempurna sehingga meninggal dunia kelak. Kemudian
berdoa.

amin, semoga doa kita semua diperkenankan Allah s.w.t.

No comments: