Friday, July 17, 2009

UJIAN ALLAH MULA TIBA

Tarikh 9.11.2006 merupakan tarikh yang tidak dapat kulupakan.
Aku masih jelas diingatan, selesai sahaja tahlil di rumah mertuaku yang baru meninggal akibat serangan angin ahmar, aku ke klinik swassta bagi menghilangkan rasa sakit gastrik ku. Selepas makan ubat, aku tertidur di ruang tamu di depan TV. Jam 11 malam aku terjaga dari tidur kerana terasa sakit yang amat sangat di ulu hatiku dan rasa nak muntah. Aku pergi ke sink tapi baring semula kerana terlalu sakit. Aku muntah dan ku tadah dengan tapak tangan. Alangkah terkejutnya aku bila darah yang keluar dari mulutku. Aku kejutkan isteri dan dia meriba aku dan aku terus muntah darah beberapa kali. Aku minta maaf dari isteri kerana aku rasa masaku telah sampai. Isteriku telefon mak dan ayahku dan iparnya. Aku dihantar ke hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian, Kota Bharu.

Sampai di unit kecemasan, doktor memasukkan tiub dalam hidung terus keperut bagi mengeluarkan sisa darah. Aku dimasukkan ke Wad 2 Intan.
Doktor melakukan endoskopi dan CT Scan. Perutku luka di dalam dan perlu dibedah dengan segera. Alangkah sedihnya aku kerana tahun ini aku telah mendapat tawaran mengerjakan haji ke Mekah dan tiket penerbanganpun telah dapat.

No comments: