Thursday, July 16, 2009

HIDUP DENGAN KANSER

Inilah kisah hidupku yang banyak derita daripada gembira.

Aku disahkan mengidap KANSER PERUT(GASTROINTESTINAL STROMAL TUMOR- GIST) yang jarang dihidapi kebanyakan orang. Kutulis ini sebagai panduan kepada pembaca blog saya agar boleh dijadikan panduan dan InsyaAllah dapat mengelak daripada terkena penyakit yang kuderitai ini.

Sebelum aku bercerita lebih lanjut tentang GIST, ku ingin ceritkan kisah hidupku yang penuh pahit maung hingga aku terkena GIST

Semasa kecil aku sering dibuli oleh kawan-kawan kerana kekuranganku. Namun begitu aku diberi kelebihan oleh Allah dengan kepandaian dalam pelajaran dan al-Quran. Aku dilahirkan dalam keluarga miskin dan inilah yang memberi semangat kepadaku untuk belajar dengan bersungguh-sungguh sehingga menjadi pelajar terbaik SRP 1978 dan pelajar terbaik STPM 1982.





Aku akan sambung dilain entri bagaimana kisah hidupku di universiti dan perkahwinan , kerjaya dan penderitaan yang bertimpa-timpa.

No comments: