Thursday, November 26, 2009

Takbir Bergema Lagi

Bismillahhirrahmanirrahim.

Firman Allah dalam Surah Al-kauthar,ayat 2 bermaksud:

"Maka dirikanlah solat kerana Tuhanmu dan berkorbanlah"



Nabi S.A.W bersabda bermaksud

"Tidak jua yang dikerjakan oleh manusia pada hari raya yang lebih dicintai Allah dari mengalirkan darah.Dan ia akan datang pada hari kiamat nanti dengan tanduk-tanduknya dan kuku-kukunya dan darahnya yang terjatuh dari Allah di suatu tempat mulia sebelum jatuh ke bumi .Maka ikhlaskan hati berkorban"(HR Tirmizi,Hakim dan Ibnu Majah dari Aisyah)



Sabda Nabi Muhammad S.A.W bermaksud:

"muliakanlah korban kamu kerana ia menjadi tunggangan kamu di titian pada hari kiamat)



Nabi bersabda bermaksud:

"Aku disuruh berkorban dan sunat bagi kamu"

(HR.tarmizi)



SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA



Kelmarin 25.9.09 saya berjumpa pakar Psikologi-kanser iaitu Profesor Madya doktor Hasanah Che Ismail.Dia menyuruh saya meneruskan prosedur fistogram iaitu sejenis ubat akan dimasukkan melalui bisul saya untuk melihat dari mana datangnya nanah yang banyak.Ia akan dilakukan pada 1.12.09. Doktor menggalakkan aku buat fistulogram dan jangan risau jika aku tak dapat ubat RM17,000.00 sebulan. Ia suruh saya banyak makan sayur dan kuatkan semangat.

No comments: