Monday, November 23, 2009

FISTOGRAM


22.11.09


Hari ini aku ditemani isteri ke Klinik Surgeri, ikut serta Mak isteri saya yang strok. selepas beberapa jam baru dapat jumpa doktor. Doktor Zuhdi memasuk tiub besi ke dalam bisul saya dan saya perlu buat Fistogram(betul ke ejaan?) iaitu ubat kontras dimasukkan melalui bisul untuk mengetahui sama ada bisul itu bersambung dengan perut.


Bisul saya dah agak tertutup, tetapi isinya masih merah dan menggeleber keluar dan ia begitu menyakitkan terutama bila dicuci.


Kini akau dah buat keputusan untuk tidak membeli ubat yang berharga RM17,000.00 sebulan. Aku pasrah dan bertawakkal kepada Allah dengan ubat yang aku makan sekarang yang berharga RM 8380.00 sebulan. Akibat paling buruk ialah mati, semua orang akan mati, tidak boleh tidak cuma kita tak tahu bila, bila sampai masanya ia tak dapat ditangguh walaupun sesaat dan tidak dapat dipercepatkan.


Sekarang ni, jika tak sakit, aku menghabiskan masa membaca kitab-kitab agama dan buku motivasi.

No comments: