Sunday, January 1, 2012

Selamat Tahun Baru 2012

1 Januari 2012 telah menjenguk diri di jendela dunia hari ini. Pelbagai azam dibuat oleh setiap orang agar hidup lebih berjaya tahun ini. Sebenarnya banyak lagi azam tahun lepas yang belum terlaksana dan bolehlah dibawa ke tahun ini. Tahun 2011 yang kita tinggalkan banyak suka dukanya sama ada dalam bidang politik, sosial dan ekonomi. Tak payah diulas sebenarnya kerana telah terlalu banyak diulas dalam media alternatif(internet).

Bagiku pula, ku mahukan tingkatkan ilmu, iman dan amal sebagai persediaan di akhirat nanti. Ku juga amat bersyukur kepada Allah jika kanserku sembuh dan dapat beribadat dan bekerja dengan sempurna.

Pagi tadi ku ke Maybank, buku akaun SSPN untuk 2 orang anakku. Ku semak duit di ATM dan gembiranya ku kerana duit tuntuan ubatku berjumlah RM25,000.00 telah dibayar oleh kerajaan walaupun mengambil masa 4 tahun.

Selasa ni sekolah akan dibuka semula. Bermualah sekali lagi tugas mencabar sebagai seorang guru. Ku berdoa agar ku dapat bertugas dengan baik agar rezeki ku halal.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU DAN SEMOGA KITA SEMUA DIRAHMATI ALLAH.

1 comment:

Unknown said...

Alhamdullilah syukur, saya tumpang suka.