Sunday, April 11, 2010

ANCAMAN JEWS

Assalamualaikum.
Bismillah hirrahmanirrahim.

Umat Islam sekarang menghadapi ancaman hebat daripada Jews. Masjid al-Aqsa telah dirampas oleh mereka walaupun masjid tersebut merupakan tempat suci ketiga umat Islam. Kini mereka giat membina petempatan haram di Tebing Barat walaupun ditentang oleh PBB. Penduduk Palestine bersenjatakan batu mana mampu menentang tentera Israel yang lengkap  dengan senjata yang sofistikated.

    Resolusi demi resolusi yang diluluskan oleh PBB nampaknya tidak meninggal bekas kepada regim Yahudi kerana mereka mempunyai orang kuat di belakangnya iaitu A merika Syarikat. Amerika yang menjadi harapan dunia nampaknya mengamalkan "double standard" dengan membenarkan Israel mengganas di bumi Palestine tetapi  pada masa yang sama melancarkan kempen antikeganasan di Afganistan, Iraq dan lain-lain negara yang mempunyai terdapat pejuang Islam.

    Presiden Obama yang daripada Parti Demokrat yang diharapkan memberi sinar baru kepada keamanan dunia nampaknya masih meneruskan dasar Presiden George Bush J.R. Pusat tahanan Guantanamoa Bay masih beroperasi, Iraq masih bergolak, begitu juga Afghanistan.

     Selepas era Perang Dingin, Rusia telah hilang taringnya dan tidak dapat mengimbangi kekuatan tentera USA dan dunia dengan "unileteral power" memang membimbangkan kerana tiada "check and ballance"

     Umat Islam seharusnya menyalahkan diri sendiri atas penindasan kuasa barat ke atas mereka. Mereka tidak bersatu, masing-masing ingin menjaga kepentingan masing-masing, bukannya untuk mengangkat martabat Islam sebagai agama yang syumul, agama yang menjamin kebahagian dunia dan akhirat. Selagi Umat Islam tidak bersatu,selagi itulah kita Umat Islam akan ditindas dan dihina oleh kuasa kuffar.

Marilah kita sama-sama bangkit menegakkan agama Islam, menghancurkan musuh-musuh Islam yang semakin berani selepas kejatuhan Soviet Union 1991. Sehingga kini nampaknya Iran sahaja yang menjadi harapan umat Islam untuk mengimbangi kuasa barat dan Israel. Kekacauan terbaru di Asia Tengah diharapkan mengurangkan tekanan USA terhadap umat Islam. Marilah kita sama-sama berdoa agar Islam kembali menerajui dunia demi keamanan sejati seperti yang pernah dikecapi semasa era pemerintahan Rasulullah, Khalifah al-Rasyidin, Umayyah dan Abbasiyyah serta Uthmaniah.




Wassalam.

No comments: