Saturday, March 5, 2016

Wad 2 Intan Rumah Persinggahan Lama



13.12.18.(Sabtu)  Setelah tak tahan dengan keadaan kesihatan iaitu tak boleh makan dan sering muntah, ku ke unit kecemasan HUSm, Kubang Kerian Kota Bharu walaupun ku sepatutya menunggu panggilan hospital. Setelah diperiksa, ku di suntik dengan jarum untuk dimasukkan ubat. ‘alhamdullillah Dr. Adli  berjaya berjaya dengan sekali cucuk sahaja. Ku dimasukkan ke wad sementara untuk dipantau oleh doktor. Dr,
Azim memeriksaku dan menyuruh ku dimasukkan ke wad 2 Intan. Ke keberatan untuk dimasukkan ke wad 2 intan kerana pendingin udaranya sangat sejuk, ku lebih suka 1 selatan kerana tiada pendigin udara , udara luar yang segar begitu meyamankan di Wad 1 selatan.
Setibanya di wad 2 Intan, ke ditempatkan di katil no 13 yang betul-betul di bawah pendingin udara, apa boleh buat , terima sajalah. Ku diperiksa oleh Dr. Hazwan, Dr. Syazwani,Dr. Sabarina. Sementara M.O. ialah Dr. Hafizi, Dr. Ravi, Dr. Feetreena Anis, dan beberapa orang lagi. Doktor Pakar Bedah ialah Dr.Zaidi Zakaria.
Satu pagi Dr. Zakaria datang bersama 7 ofang doktor. Dia memberitahu saya bahawa mereka semua bakal pakar bedah sama ada di HUSM atau di HRZ11. Dia memperkenalkan saya kepada semua dokkot tersebut. “He is retired teacher and an educated person, He have a lot of informatio”
Seorang doktor disuruh memeriksa ku, ku lihat doktor yang memeriksa ku agak gementar tetapi Dr. Zaidi relax saja dan menjelaskan apa yang perlu dilakukan dalam  tempoh 15 minit memeriksa patient.
Setiap hari ku di periksa oleh sebanyak 5 kali oleh doktor bermula jam 7.30 pagi oleh doktor houseman, jam 10 oleh kumpulan Pegawai Perubatan dan 11 pagi oleh Dr. Pakar bersama doktor M.O dan houseman dan sekumpulan pelajar  perubatan.

No comments: