Friday, June 6, 2014

Lawatan Rakan Facebook

Kelmarin ku terima panggilan dari teman facebook dan folower blogku dari Kajang. Dia berada di Kota Bharu atas urusan kerja. Sebelah petangnya dia ke rumahku. Kami berbual tentang penyakit masing-masing. Dia gasrtik yang agak teruk dan telah melakukan endoskopi, MRI dan pernah pergi ke IJN.

Ku pula menceritakan kesan sampingan yang teruk dari ubat sutent. Setelah makan 3 bulan berterusan, ku mengalami pendarahan, darah keluar dari mulutku. Bila kali kedua keluar ku pergi ke lklinik berhampiran.
Darah diambil dan di periksa di makmal. Doktor mahu memasukkan ku ke hospital tetapi ku cuma minta ubat penahan darah dan ubat ulser mulut. Doktor menasihataku supaya terus ke hospital jika darah masih keluar.

Pagi esoknya darah tak keluar tapi petangnya keluar lagi. Ku masih tak pergi hospital kerana sebelah malam dan pagi berikutanya tak keluar, Malangnya malamnya keluar sekali lagi tetapi ku masih tak ke hospital memikirkan betapa sukarnya di hospital tambahan pula ia tak keluar berterusan dan ku pun dah ada ubatnya.

Sebenarnya sudah acapkali ku mengalami pendarahan akibat makan ubat kimo, dua kali masuk wad dan kali terakhir ku cuma dapatkan ubat di klinik berhampiran. Atas faktor itulah ku bertahan di rumah.

Setelah sejam berbual, dia meminta diri pulang dan ku berikan dia Ayat 33 dari Ustaz Halim untuk dia amalkan. Moga dimakbulkan doa untuk kesembuhan.


4 comments:

Anonymous said...

Salam...boleh tahu ayat apa tu? Nak amalkan...

Anonymous said...

Mohon jawapan...ayat 33 tu ayat ape?

zaini said...

saya telah post entri berikutnya.

Unknown said...

Terima kasih...