Thursday, October 7, 2010

LAMBAIAN KAABAH


Firman Allah dalam surah al-Hajj ayat 26 -27 bermaksud :


        "Dan(Ingatlah peristiwa  ketika Kami tentukan bagi Nabi  Ibrahim tempat Kaabah(untuk membinanya, lau Kami berfirman kepadanya): Janganlah engkau sekutu sesuatupun denganKu, dan bersihkanlah rumah-Ku(Kaabah ini) bagi orang-orang yang tawaf, dan orang-orang yang berdiri dan yang rukuk serta yang sujud(mengerjakan sembahyang)".
       "Dan serukanlah umat manusia untuk mengerjakan ibadat Haji, nescaya mereka akan datang ke rumah Tuhan mu dengan berjalan kaki dan dengan menunggang berjenis-jenis unta yang kurus, yang datangnya dari berbagai jalan(dan ceruk rantau) yang jauh".

Kepada semua pembaca blog saya, Maaf segala salah dan silap, zahir dan batin dan doakan saya mendapat Haji Mabrur kerana insya-Allah saya akan mengerjakan Haji tahun ini. Mungkin ini entri saya yang terakhir dan jika panjang umur, saya akan "update"  sekembali dari Mekah nanti.

Wasssalam. 

3 comments:

CT said...

slmt pergi dan slmt kembali...insyallah

Unknown said...

Salam Berangkat Che Gu,

InsyaAllah Haji Mabrur dan apa yang diingini tercapai.

Anonymous said...

Salam..smg mmperolehi haji yg mabrur..ambillah peluang mustajab doa dgn mdoakan juga pesakit2 kanser yg lain ye..smg tuan cpt sembuh dan pesakit2 yg lain pun begitu juga..